FAQ

Zapisy

Jak zapisać się do kooperatywy?

Są trzy sposoby:

*Napisz do nas na wks.coop@gmail.com

*Przyjdź na spotkanie startowe – ogłaszamy je przez FB.

*Odwiedź nas podczas zakupów i przyjrzyj się wszystkiemu z bliska.

Zapraszamy w czwartki co dwa tygodnie między 18:30-20:00 do Solatorium przy ul. Jazdów 3/9

 

Poniżej infografika dla ułatwienia:

pierwsze kroki_resize

Czy do kooperatywy może dołączyć każdy?

Tak. Konieczna jest akceptacja statutu, wpisanie się do grafika funkcji (wymagana jest pomoc dla kooperatywy w wymiarze ok. 1.5 godziny w miesiącu) oraz wpłacenie wpisowego i składki.

Produkty

Czym różnią się produkty z kooperatywy od tych z bazaru/warzywniaka?

Zaopatrując się w produkty dostępne dzięki kooperatywie kooperatywie możesz być pewna/pewien, że nasze produkty spożywcze pochodzą prosto od rolnika/sadownika/producenta. Ponadto owoce i warzywa są lokalne, sezonowe i wyprodukowane w sposób nieszkodliwy dla środowiska. Ponieważ na potrzeby tury zakupowej zamawiamy większą ilość produktów, niż kupiłaby pojedyncza osoba, możemy uzyskać niższe niż na bazarze/w warzywniaku ceny.

Dlaczego kooperatywa nie oferuje żywność certyfikowanej?

Żywność certyfikowana jest bardzo droga, a my chcemy dostarczać dobrej jakości żywność na każdą kieszeń. Nie chcemy być ekskluzywni, dostępni tylko dla dobrze zarabiających. W ten sposób realizujemy wartości w które wierzymy.

Co można nabyć w WKS?

Jako współwłaściciele Kooperatywy możemy decydować jakie produkty mamy w ofercie. Jeżeli potrzebujesz czegoś lub masz ochotę na coś spoza naszej obecnej oferty, daj nam znać, zobaczymy co da się zrobić. Kooperatywa należy do nas wszystkich.

Aktualny asortyment znajduję się po linkiem

www.wks.waw.pl/shop

Termin zakupów

Dlaczego zakupy odbywają się we czwartki?

Stały termin jest przewidywalny i łatwiej go zapamiętać.

Zakupy

Czy mogę zapłacić za produkty innego dnia niż we czwartek?

Nie, ponieważ utrudnia to orientację w finansach na koniec dnia zakupowego. Jest też dodatkowym obciążeniem dla osób, które zajmują się finansami, ponieważ wpłacającym innego dnia niż w czwartek trzeba przypominać o spłacie zaciągniętego długu. Chcemy rozwiązań, które nie obciążają nas za bardzo oraz zapewniają sprawne funkcjonowanie.

Co zrobić, gdy nie mogę zapłacić we czwartek?

Skontaktuj się z zarządem lub poproś, by ktoś z kooperatywy zapłacił za ciebie – możesz takiej osobie wcześniej przelać pieniądze lub umówić się na przekazanie ich przy innej okazji.

Czy mogę odebrać innego dnia niż w dzień zakupów?

Niestety nie.

Funkcje i zaangażowanie

Jak często powinno się pełnić jakąś funkcję przy zakupach?

Zgodnie z aktualnym grafikiem –  raz w miesiącu ok. 1.5 godziny. Jest to warunek posiadania aktywnego konta w systemie zamówień.

Dlaczego mam brać udział w systemie funkcji?

Jest to niezbędne do funkcjonowania kooperatywy, bez osób funkcyjnych zakupy nie mogą się odbyć. Dzięki temu, że wkładamy w zakupy własną pracę (odbieramy towary, ważymy i rozdzielamy produkty) nie tylko uzyskujemy niższe ceny produktów , przy zachowaniu dobrej jakość, ale też współpracujemy i budujemy wspólnotę.

Jeżeli nie możesz zaangażować się w dzień zakupów, przydzielimy Ci inne zadanie, dostosowane do twojej pracy i stylu życia.

Co zrobić, jeśli pracuję w dzień zakupów do 19 lub 20? Czy są jakieś funkcje, do których mogę się mimo to zapisać?

Jeżeli nie możesz zaangażować się w dzień zakupów, przydzielimy Ci inne zadanie, dostosowane do twojej pracy i stylu życia.

Inne

Jak wypisać się z WKS?

Napisz do Grupy Koordynującej na adres wks.coop@gmail.com.