FAQ

Zapisy

Jak zapisać się do kooperatywy?

Są trzy sposoby:

*Napisz do nas na wks.coop@gmail.com

*Przyjdź na spotkanie startowe – ogłaszamy je przez FB.

*Odwiedź nas podczas zakupów i przyjrzyj się wszystkiemu z bliska.

Zapraszamy w czwartki co dwa tygodnie między 18:30-20:00 do Feminoteki przy ul. Mokotowska 29a (wejście od ul. Marszałkowskiej 34/50 do samego końca w podwórzu)

 

Poniżej infografika dla ułatwienia:

pierwsze kroki_resize

Czy do kooperatywy może dołączyć każdy?

Tak. Konieczna jest akceptacja statutu, wpisanie się do grafika funkcji (wymagana jest pomoc dla kooperatywy w wymiarze ok. 3 godzin w miesiącu)  oraz wpłacenie wpisowego i składki.

Produkty

Czym różnią się produkty z kooperatywy od tych z bazaru/warzywniaka?

Zaopatrując się w produkty dostępne dzięki kooperatywie kooperatywie możesz być pewna/pewien, że nasze produkty spożywcze pochodzą prosto od rolnika/sadownika/producenta. Ponadto owoce i warzywa są lokalne, sezonowe i wyprodukowane w sposób nieszkodliwy dla środowiska. Ponieważ na potrzeby tury zakupowej zamawiamy większą ilość produktów, niż kupiłaby pojedyncza osoba, możemy uzyskać niższe niż na bazarze/w warzywniaku ceny.

Dlaczego kooperatywa nie oferuje żywność certyfikowanej?

Żywność certyfikowana jest bardzo droga, a my chcemy dostarczać dobrej jakości żywność na każdą kieszeń. Nie chcemy być ekskluzywni, dostępni tylko dla dobrze zarabiających. W ten sposób realizujemy wartości w które wierzymy.

Co można nabyć w WKS

Aktualny asortyment znajduję się po linkiem

www.wks.waw.pl/shop

Termin zakupów

Dlaczego zakupy odbywają się we czwartki?

Stały termin jest przewidywalny i łatwiej go zapamiętać.

Zakupy

Czy mogę zapłacić za produkty innego dnia niż we czwartek?

Nie, ponieważ utrudnia to orientację w finansach na koniec dnia zakupowego. Jest też dodatkowym obciążeniem dla osób, które zajmują się finansami, ponieważ wpłacającym innego dnia niż w czwartek trzeba przypominać o spłacie zaciągniętego długu. Chcemy rozwiązań, które nie obciążają nas za bardzo oraz zapewniają sprawne funkcjonowanie.

Co zrobić, gdy nie mogę zapłacić we czwartek?

Skontaktuj się z zarządem lub poproś, by ktoś z kooperatywy zapłacił za ciebie – możesz takiej osobie wcześniej przelać pieniądze lub umówić się na przekazanie ich przy innej okazji.

Czy mogę odebrać innego dnia niż w dzień zakupów?

Niestety nie.

Funkcje i zaangażowanie

Jak często powinno się pełnić jakąś funkcję przy zakupach?

Zgodnie z aktualnym grafikiem –  raz w miesiącu ok. 3 godzin. Jest to warunek posiadania aktywnego konta w systemie zamówień.

Dlaczego mam brać udział w systemie funkcji?

Jest to niezbędne do funkcjonowania kooperatywy, bez osób funkcyjnych zakupy nie mogą się odbyć. Dzięki temu, że wkładamy w zakupy własną pracę (odbieramy towary, ważymy i rozdzielamy produkty) nie tylko uzyskujemy niższe ceny produktów , przy zachowaniu dobrej jakość, ale też współpracujemy i budujemy wspólnotę.

Jeżeli nie możesz zaangażować się w dzień zakupów, przydzielimy Ci inne zadanie, dostosowane do twojej pracy i stylu życia.

Co zrobić, jeśli pracuję w dzień zakupów do 19 lub 20? Czy są jakieś funkcje, do których mogę się mimo to zapisać?

Jeżeli nie możesz zaangażować się w dzień zakupów, przydzielimy Ci inne zadanie, dostosowane do twojej pracy i stylu życia.

Inne

Jak wypisać się z WKS?

Napisz do Grupy Koordynującej na adres wks.coop@gmail.com.